Jste zde:

   Reklamační řád

Obecná ustanovení
Převzetí zboží
Záruční doba
Záruční podmínky
Vyřízení reklamace

1. Obecná ustanovení

Reklamační řád popisuje běžnou obchodní spolupráci mezi Kupujícím a Prodávajícím. Tento reklamační řád byl vypracován v souladu se zákony – Obecná ustanovení a zák. č. 634/1992 Sb., O ochraně spotřebitele, v platném znění a vztahuje se na spotřební zboží zakoupené v internetovém obchodě na adrese www………………….cz. 

Kupující je povinen se seznámit s Reklamačním řádem a Všeobecnými obchodními podmínkami ještě před objednáním zboží.

2. Převzetí zboží

Převzetím zboží od Prodávajícího souhlasí Kupující s níže uvedeným reklamačním řádem. V případě, že zboží není odebráno osobně, rozumí se převzetím zboží okamžik jeho předání prvnímu přepravci.

Jako doklad o záruce (záruční list) vystavuje Prodávající ke každému zakoupenému zboží nákupní doklad (faktura, nebo prodejka – dále jen záruční list) s uvedenými všemi potřebnými údaji pro uplatnění záruky (název zboží, délka záruky, cena, množství, sériové číslo....).

Kupující je povinen si zboží při převzetí řádně zkontrolovat a prohlédnout. V případě, že shledá na zboží vady, je povinen je bez zbytečného odkladu oznámit Prodávajícímu.

V případě mechanického poškození obalu zboží při převzetí od dopravce, je Kupující povinen zkontrolovat stav tohoto zboží. Pokud bude při prohlídce zjištěno zjevné poškození zboží, je Kupující povinen vyhotovit o tomto záznam za přítomnosti dopravce (poštovního doručovatele) a převzetí odmítnout. V případě odmítnutí zboží z důvodu poškození při přepravě bude Kupujícímu zaslán výrobek nový, a to bez platně.

Podpisem přepravního listu Kupující souhlasí s převzetím a stvrzuje, že dodané zboží je nepoškozené. Na pozdější reklamace způsobené během dopravy nebude brán zřetel. Výjimku tvoří mechanické poškození zboží, které při převzetí zásilky nebylo ani při náležité prohlídce zjevné. V takovém případě je Kupující povinen uplatnit reklamaci do 3 dnů od převzetí zboží.

3. Záruční doba

Záruční doba začíná běžet od převzetí zboží Kupujícím, tj. dnem uvedeným na záručním listě, případně daňovém dokladu (faktuře). Zákonná záruční doba je obecně 24 měsíců. Výjimku může tvořit zboží prodávané se slevou (zboží poškozené, použité, nekompletní atd.). Prodávající může tuto zákonnou lhůtu prodloužit. Záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou byl výrobek v záruční opravě.

Je-li obsahem balení či předmětem koupě spotřební materiál (cartridge, toner, tisková hlava, lampa projektoru, baterie, ...), je jeho životnost 6 měsíců, není-li výslovně uvedeno jinak.

Uvedené záruční doby jsou určeny pro koncové zákazníky a jsou vyznačeny na záručním listě.

4. Záruční podmínky

Před prvním použitím zboží je Kupující povinen řádně prostudovat záruční podmínky včetně příslušné uživatelské příručky (návodu k obsluze). V případě užívání výrobku v rozporu s uživatelskou příručkou (návodem k obsluze) nese Kupující všechny důsledky, které mu tímto vzniknou, sám a jejich následná reklamace bude shledána neoprávněnou.

Záruka se nevztahuje na vady vniklé v těchto případech:

  • běžné opotřebení zboží způsobené obvyklým užíváním,
  • neodborný či neoprávněný zásah do zboží,
  • úmyslné či nedbalostní mechanické poškození zboží,
  • zanedbání péče o zboží, vniknutí cizích látek (prach, voda, atd.),
  • použití, údržba či instalace, které jsou v rozporu s uživatelskou příručkou,
  • použití zboží v nevhodných podmínkách nebo nevhodným způsobem,
  • připojení nevhodného proudu či napětí,
  • poškození zboží způsobené vyšší mocí (živelnými či jinými přírodními faktory),
  • poškození zboží použitím nevhodných doplňků k tomuto zboží,
  • CD média, u nichž nejsou prokazatelné vady na povrchu,
  • na inkousty a tonery, u nichž došlo k hmotnostnímu úbytku většímu než 10%.

5. Vyřízení reklamace

Místem pro uplatnění reklamace je prodejce, u kterého bylo zboží zakoupeno. Je-li však v záručním listě uveden jiný podnikatel určený k opravě, který je v místě Prodávajícího nebo v místě pro Kupujícího bližším, uplatní Kupující právo na opravu u podnikatele určeného k provedení záruční opravy.

Kupující může uplatnit reklamaci osobně, nebo zasláním zboží k reklamaci přepravní službou (spediční společností, poštou apod.) na vlastní náklady. V případě zaslání zboží k reklamaci touto formou je Kupující povinen přiložit reklamační formulář.

V případě neoprávněné reklamace bude Kupujícímu účtován manipulační poplatek dle aktuálního ceníku a zboží bude na náklady a riziko Kupujícího zasláno na jeho uvedenou adresu, pokud nebude dohodnuto jinak. 

Reklamace, včetně odstranění vady, musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se Prodávající s Kupujícím nedohodnou na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty se Kupujícímu přiznávají stejná práva, jako by se jednalo o vadu neodstranitelnou. 

Prodávající, po prozkoumání předložených dokladů a zběžné prohlídce reklamovaného zboží:

  • uzná reklamaci jako oprávněnou a na místě ji vyřídí; není-li možné vyřídit oprávněnou reklamaci ihned, přijme reklamované zboží do reklamačního řízení a o tomto pořídí písemný zápis;
  • odmítne reklamaci jako neoprávněnou a reklamované zboží vrátí Kupujícímu;
  • reklamované zboží přijme k odbornému posouzení, na základě jehož výsledků bude reklamace buďto uznána za oprávněnou a řádně vyřízena, nebo bude odmítnuta a zboží bude vráceno Kupujícímu. 

O tom, kdy bylo právo z odpovědnosti za vady uplatněno, jakož i o provedení opravy a době jejího trvání, případně o způsobu vyřízení reklamce, vydá Prodávající Kupujícímu písemné potvrzení.

Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má Kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna, a Prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit. Není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné, může Kupující požadovat výměnu věci, nebo týká-li se vada jen součásti věci, výměnu součásti. Není-li takový postup možný, může Kupující žádat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit.

Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má Kupující právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit. Táž práva přísluší Kupujícímu, jde-li sice o vady odstranitelné, jestliže však Kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat. 

Jde-li o jiné vady neodstranitelné a nepožaduje-li výměnu věci, má Kupující právo na přiměřenou slevu z ceny nebo může od smlouvy odstoupit.

O způsobu vyřízení reklamace vyrozumí Prodávajícího Kupující předem dohodnutým postupem (prostředky komunikace na dálku nebo písemně). Pokud bylo zboží zasláno přepravní službou, bude po vyřízení automaticky zasláno na adresu Kupujícího.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nepřihlášený uživatel

Novinky

26.01.2024
Víte, co se děje s recyklovanými kazetami HP?

HP si váží toho, že recyklujete inkoustové kazety. Zajímalo vás ale někdy, co se s nimi děje?
Podívejte se, jak recyklace v uzavřeném cyklu přemění staré inkoustové kazety HP na nové a zabrání tomu, aby se plast dostal na skládky. Více zde: https://bit.ly/3U78wQj

20.09.2023
Objevte unikátní kousek od Ultradesku
OPĚT SKLADEM! Nabídněte rodičům moderní interiérový prvek se snadným nastavením výšky, který nemá na našem trhu konkurenci.
12.09.2023
Novinky pro hráče, studenty i do kanceláře
Oblíbená značka herních stolů Ultradesk přináší další novinky pro nadšence gamingu, ale i pro ty, kteří hledají pracovní stanici, která zapadne do jakéhokoliv prostoru, desingu a poslouží svému účelu při práci, učení i zábavě.

Akce

09.01.2024
Epson pro koncové zákazníky: Získejte prodlouženou záruku
Získejte bezplatnou 3letou záruku na vybrané tankové systémy Epson EcoTank (mono i barevné verze).
19.06.2023
Nabídněte cashback na vybrané tiskárny Epson - PRODLOUŽENO
Proč prodávat tiskárny Epson? Protože Váš zákazník na ně získá CASHBACK ve výši až 4.000,- Kč zpět. AKCE PRODLOUŽENA DO 31. 3. 2024!